Otto Placht (*1962), český výtvarník přezdívaný malíř džungle, přenáší na plátna barvitý svět amazonského pralesa. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze, kde v letech 1990 - 1993 působil jako asistent v Ateliéru monumentální tvorby Jiřího Načeradského. Patřil k výrazným postavám výtvarné generace 80. let, kdy se profiloval jako expresivní malíř, aktivní na konfrontačních výstavách. V té době se zajímal o výtvarné aspekty teorie fraktálů a chaosu – motivy, které později překvapivě rezonovaly i s přírodní strukturou tropického pralesa. Klíčovým bodem v Plachtově životě se stal rok 1993, kdy se v Miami setkal s peruánským šamanem a malířem vizí Pablem Amaringem. Zanedlouho se vypravil do peruánské Pucallpy, města na samém okraji amazonské džungle, a postupně se s touto oblastí hluboce propojil – profesně, duchovně i rodinně. V indiánské vesnici San Francisco u řeky Ucayali si vybudoval ateliér a nový domov. Oženil se s dívkou z kmene Shipibo a stal se otcem tří dětí. Od té doby střídavě žije a tvoří mezi Peru a Českem. Jeho díla, často vznikající přímo v džungli, jsou prosycena organickými tvary, výraznou barevností a skrytými příběhy. Inspiraci čerpá z duchovní symboliky místních kmenů - zejména Shipibů, z mýtů a rituálů, ale i z vlastní zkušenosti s ayahuascou. V jeho obrazech se setkáváme s „bytostmi“ – Duendos, mocnými personifikovanými rostlinnými entitami. Plachtova tvorba je intuitivní, vizionářská, pohybuje se mezi realitou a astrálním světem. Pracuje často s přírodními pigmenty, barvami z kůry rostlin. Barvy džungle a mytologie se staly jeho vlastním jazykem. Významným projektem peruánského působení Otto Plachta je Amazeon – vize transcendentálního centra amazonské kultury, duchovních věd a umění. Placht si ho dlouhodobě představoval jako plovoucí maloku (tradiční komunitní stavbu) na jezeře Yarinacocha. Vytvářel kresby, plány i modely tohoto organického architektonického útvaru, který měl sloužit jako místo setkávání, meditace, výuky i tvorby. Zde na zámku je k vidění jeden z modelů a deset kreseb, které svědčí o komplexnosti Plachtova uměleckého i kulturního záměru. V roce 2024 se jeho dlouholetá vize začala naplňovat – umělec postavil verzi projektu Amazeon na břehu řeky uprostřed amazonského pralesa. V období dešťů se voda zvedne a zaplaví prostor pod podlahou stavby, čímž se místo promění ve vor – symbolicky i fakticky. Tento „plovoucí ateliér“ se tak stal součástí jeho malířského i životního rytmu. Ve výstavních prostorách zámku můžete vidět nejen Plachtovy obrazy, plátna, hamaku a model voru, ale také látky vytvořené amazoci kmene Schipibo a jejich nádobu Tinanja. Tinaja je pokryta ornamenty, které mají duchovní význam – jedná se o vizualizaci písní icaros, šamanských léčivých zpěvů. V Amazonii bývá užívána k ukládání vody nebo fermentaci. V některých komunitách má také rituální význam, připravuje se v ní ayahuasca. V některých kontextech se tinaja stává metaforou ženskosti, plodnosti nebo nádoby duše. Vznikla zde jedinečná příležitost nahlédnout do světa Otto Plachta – do světa, kde barvy mluví jazykem džungle, kde organické tvary vyprávějí o mytologii, a kde malba není jen obrazem, ale také cestou.